Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Zarządzenie Nr 24/2005 Starosty Powiatu Wołomińskiego z dnia 29.03.2005r.

w sprawie: wprowadzenia regulaminu pracy Komisji Przetargowych
Zarządzenie Nr 24/2005
Starosty Powiatu Wołomińskiego
z dnia 29 marca 2005 roku



w sprawie: wprowadzenia regulaminu pracy Komisji Przetargowych.

Na podst. art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 20-21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.), zarządzam co następuje:

§ 1

Wprowadzam do stosowania w Starostwie Powiatu Wołomińskiego Regulamin Pracy Komisji Przetargowych, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.





Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 24/2005
Starosty Powiatu Wołomińskiego
z dnia 29.03.2005 r.



REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
powołanej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne na roboty budowlane, dostawy lub usługi udzielane przez Starostwo Powiatu Wołomińskiego.


§ 1

na podstawie art. 20-21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) w sprawie organizacji, składu i trybu pracy komisji przetargowych, nadaję do stosowania, w procedurze o udzielenie zamówienia publiczne niniejszy regulamin, który normuje działanie prac Komisji Przetargowej.

§ 2

Powołanie Komisji Przetargowej
1. Komisję Przetargową w postępowaniu w drodze Zarządzenia (załącznik nr 1) powołuje Starosta Powiatu Wołomińskiego.
2. Członkami Komisji Przetargowej mogą być wyłącznie pracownicy Starostwa z wyjątkiem osoby powołującej daną Komisję.
3. Skład osobowy Komisji Przetargowej, zwanej dalej Komisją, stanowią:
- pracownicy Wydziału prowadzącego postępowanie,
- wnioskodawcy,
- biegli,
- rzeczoznawcy,
- konsultanci
powoływani na podstawie indywidualnej decyzji Starosty Powiatu Wołomińskiego.
4. Komisja Przetargowa składa się z trzech do pięciu osób.
5. W każdym postępowaniu przewodniczącym oraz sekretarzem Komnisji jest pracownik Wydziału prowadzącego postępowanie.
6. Członków Komisji Przetargowej proponuje również wnioskodawca postępowania przetargowego.
7. W skład Komisji Przetargowej powinny wchodzić osoby z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym w zakresie prowadzenia postępowania przetargowego.

§ 3

1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania rzetelnie, obiektywnie i bezstronnie wykonując powierzone jej czynności, kierując się wyłacznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem, uwzględniając opienie biegłych, rzeczoznawców i konsultantów, jeżeli zlecono ich przygotowanie.
2. Członkowie Komisji obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
3. Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenie (druk ZP-11) o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania, na podstawie art. 17 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Komisja przetargowa prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia w części jawnej i niejawnej przetargu.
5. W części niejawnej przetargu biorą udział tylko osoby określone w § 2 ust. 2 niniejszego Regulaminu.

§ 4

Zakres pracy Komisji obejmuje:
1. Na wniosek przewodniczącego oraz po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki dopuszcza się możliwość zmian i uzupełnień składu Komisji o nowe osoby bądź uczestnictwo w pracach Komisji osób, które nie są członkami Komisji Przetargowej.
2. Na wniosek Komisji Przetargowej, kierownik jednostki może powołać do pracy w komisji biegłego, rzeczoznawcę lub konsultanta w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4. Publiczne otwarcie ofert i sporządzenie protokołów.
5. Ocenę spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, kierowanie zapytań w kwestii treści złożonych ofert, badanie i ocena ofert oraz sporządzenie protokołu.
6. Przedłożenie kierownikowi jednostki propozycji dotyczących wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.
7. Przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki, wniosków, ogłoszeń, informacji i odpowiedzi oraz innych dokumentów przygotowanych przez Komisję.
8. Powiadomienie uczestników postępowania o jego wynikach.
9. Dokonanie wyboru nowego wykonawcy, gdy ten, którego oferta została wybrana przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10. Komisja zakończy swoją działalność z dniem podpisania umowy lub zakończenia postępowania.

§ 5

1. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych i konsultantów.
2. Członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
3. Członek Komisji przedstawia swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu ma znamiona błędu lub pomyłki.

§ 6

Do zadań przewodniczącego Komisji w szczególności należy:
1. zwołanie pierwszego spotkania Komisji,
2. przewodniczenie obradom,
3. wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,
4. odebranie oświadczeń (druk ZP-11) członków Komisji o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,
5. podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
6. w razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert występowanie z wnioskiem do kierownika jednostki o zasilenie składu komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia/ sprawy specjalistów, rzeczoznawców lub konsultantów,
7. informowanie kierownika jednostki o wniesieniu protestu oraz zwoływanie nadzwyczajnego posiedzenia komisji,
8. zbieranie wyjaśnień od wszystkich osób biorących udział w postępowaniu w imieniu zamawiającego, niezbędnych dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia protestu,
9. przekazywanie protestu wraz ze stanowiskiem Komisji do rozpatrzenia kierownikowi jednostki.

§ 7

Do zadań członka Komisji w szczególności należy:
1. czynny udział w pracach komisji,
2. rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,
3. złożenie oświadczenia (druk ZP-11) o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówenie publiczne składanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych,
4. ponoszenie odpowiedzialności w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania zgodnie z decyzją Starosty o powołaniu Komisji Przetargowej.

§ 8

Do zadań sekretarza komisji w szczególności należy:
1. zapoznanie członków Komisji z dokumentacją przedmiotowego zamówienia publicznego,
2. udostępnienie na potrzeby prac Komisji aktualnych obowiązujących przepisów z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
3. zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert oraz dokumentacji z prowadzonych czynności przed, jak i w okresach między spotkaniami Komisji przed osobami nieuprawnionymi,
4. bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem, w trakcie jego trwania,
5. przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji związanej z prowadzoną procedurą,
6. kompletowanie dokumentacji z prowadzonych czynności Komisji,
7. obsługa techniczna, administracyjna i organizacyjna Komisji.

§ 9

Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:
1. złożenie oświadczeń (druk ZP-11) o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,
2. nieujawnianie informacji związanych z pracami Komisji.

§ 10

Tryb pracy Komisji.
1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Przewodniczący Komisji wnioskuje do kierownika jednostki o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1) wyłączenia się członka Komisji z jej prac,
2) nieusprawiedliwionej nieobecności członka Komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji,
3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków,
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji,
5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem Starostwa Powiatu Wołomińskiego.

§ 11

1. Miejsce i terminy posiedzeń Komisji wyznacza przewodniczący.
2. Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
3. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.

§ 12

Protokół postępowania o zamówienie publiczne.
1. Protokół z postępowania o zamówienie publiczne sporządza sekretarz Komisji.
2. Członkowie Komisji zobowiązani są do jego podpisania.
3. Brak podpisu któregokolwiek z członków Komisji powinien zostać wyjaśniony w załączonej do protokołu notatce podpisanej przez sekretarza Komisji.
4. Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia, co do prawidłowości postępowania, do protokołu należy załączyć pisemne zastrzeżenia członka Komisji.
5. Przewodniczący przedkłada protokół z postępowania o zamówienie Staroście Powiatu Wołomińskiego do zatwierdzenia.

§ 13

Wybór oferty.
1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w specyfikacji:
- wybór nakorzystniejszej oferty dokonanej przez członków Komisji następuje na podstawie indywidualnej oceny ofert,
- każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny,
- przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami matematycznymi sporządza się zbiorcze zestawienie oceny ofert, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności o unieważnienie postępowania komisja występuje z wnioskiem do Starosty Powiatu Wołomińskiego zawierającym pisemne uzasadnienie ze wskazaniem na podstawy prawne oraz faktyczne okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.

§ 14

Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji Przetargowej uprawnieni są jedynie przewodniczący Komisji, sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.

§ 15

1. Starosta Powiatu Wołomińskiego stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
2. Na polecenie Starosty Powiatu Wołomińskiego, Komisja powtarza uniewaznioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.

§ 16

Po zakończeniu postępowania sekretarz Komisji całość dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne archiwizuje.

§ 17

Integralną część regulaminu stanowi druk – wzór zarządzenia o powołaniu Komisji przetargowej – załącznik nr 1.

§ 18

W zakresie nieuregulowanym niniejszym regulaminem Komisję obowiązują:
1. przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 19, poz. 177 z późn. zm.),
2. Decyzje Starosty Powiatu Wołomińskiego.


Wytworzył lub odpowiada za treść:brak danych, data: 00.00.0000 r.
Wprowadził:Katarzyna Pazio, data: 04.04.2005 r., godz. 12.33
Ostatnia aktualizacja:Katarzyna Pazio, data: 04.04.2005 r., godz. 12.33
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
04.04.2005 r., godz. 12.33Katarzyna PazioDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 3575 razy.